Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

Πίνακες αναφοράς Νηπιαγωγείου (8ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου, κλασικό τμήμα).

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

 Ημερομηνία, καιρός, ετήσιος δείκτης μήνα - εποχής. Πάνω παροιμίες που μαθαίνουμε.


 Παρουσιολόγιο. Αφού μετρήσουν πόσοι είναι, τοποθετούν τον αντίστοιχο αριθμό στο τσεπάκι με το σχέδιο της τσάντας. Τον αριθμό αυτών που λείπουν, τον τοποθετούν στο τσεπάκι με το σχέδιο του σπιτιού. Στη συνέχεια, ένα παιδί παίρνει μια καρτέλα και αφού ταυτίσει με τα ονόματα, προσπαθεί να βρει ποιανού όνομα είναι. Όσοι το αναγνωρίσουν νωρίτερα, δε μαρτυρούν.


 Το λιονταράκι μας, πολύτιμος φίλος, γιατί κρατά τις καρτέλες με ευχές για όσους γιορτάζουν. Από εκεί ευχόμαστε στους φίλους μας μέσω της ζωγραφιάς που τους χαρίζουμε.



 Η Μελένια(κουκουβάγια) - σύμβολο της σοφίας, δε θα μπορούσε να λείπει από τους πίνακες αναφοράς γραμμάτων και αριθμών. Γνωστή στα παιδιά από ανάλογο κουκλοθέατρο, επεξεργαζόμενοι το θέμα "σχολείο". Μετά το κουκλοθέατρο τοποθετείται στη θέση που είναι τώρα και μας συντροφεύει καθ' όλην τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.


 Ο Γουίνι ορίζει τους επιμελητές της τάξης. Επεξεργαζόμενοι το θέμα "χρώματα" τα παιδιά έχουν χωριστεί σε ομάδες βάσει του χρώματος που προτιμούν και αναλαμβάνουν καθήκοντα επιμελητών για όλη τη βδομάδα.



 Το τραίνο του χρόνου με ονόματα των μηνών και φωτογραφίες των παιδιών ανάλογα με το μήνα που έχουν γεννηθεί.
Τα παράθυρα έχουν ζωγραφιστεί σύμφωνα με τις εποχές, έχοντας κρεμασμένες αντίστοιχες κατασκευές φτιαγμένες με τα παιδιά.
Πιο κάτω χρωματιστά μολύβια με τις ονομασίες του κάθε χρώματος.


 Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει η κάμπια με τους αριθμούς, για να ανατρέχουμε σ' αυτήν.





Τα  "Portfolios" των παιδιών βρίσκονται σε ράφι χαμηλά, για να έχουν πρόσβαση σ' αυτά όταν το θεωρήσουν απαραίτητο. Τα προνήπια το ξεχωρίζουν από τον αριθμό στο πλάι και τα νήπια, από κάποιο γράμμα της αλφαβήτου. Θεωρώντας τους γονείς απαραίτητο σύνδεσμο στην εκπαιδευτική διαδικασία, είναι στη διάθεσή τους, όχι μόνο κατά την μηνιαία - τριμηνιαία ενημέρωσή τους, αλλά και οποιαδήποτε άλλη στιγμή θεωρήσουν ότι, κάτι που έχουν κάνει μαζί ή το παιδί μόνο του στο σπίτι, αξίζει να ληφθεί υπόψην για την εξέλιξή του.